Методи Ш.Амонашвілі, які можна використовувати в роботі вчителя та вихователя ГПД
На заняттях варто часто застосовувати прийом "обнадійливого співчуття" (за
висловом Ш. О. Амонашвілі), що ґрунтується на переживанні педагогом невдачі
кожної дитини й готовності прийти їй на допомогу. Вихователь зобов’язаний глибоко вивчити
можливості кожного вихованця й уміло зміцнювати впевненість у власних силах.
Мудрий педагог, за переконанням Амонашвілі, має стверджувати в дитині
впевненість у тому, що її помилки, а тим більше невдачі в навчанні мають бути
не лише поодинокими, а й головне — завжди подоланими. Після виконання важкого
завдання або, помітивши, що засвоєння дітьми матеріалу не йде бажаними темпами,
такий учитель із розумінням промовить: "Бачу, діти, що нелегко було вам
виконати цю роботу. Спробуймо ще раз поміркувати разом. Ось побачите: завтра
всі ви будете легко розв’язувати схожі задачі". Зверніть увагу: не "я
вже з вами вибилася з сил", а "вам, діти, важко, але ви
подолаєте".
Робота над
«книжками-малютками»
Книга-малютка
є аркушем паперу, на якому надруковано дитячу розповідь або вірш. Його потрібно
скласти, обрізати, зшити – і виходить книжка. Зміст роботи кожного учня з
такими книгами різноманітний: «відновити» авторський текст; дописати пояснення
для слів-виносок, що є на кожній сторінці; намалювати малюнки на вільних
сторінках відповідно до тексту; поставити запитання до тексту в кінці книжки;
скласти зміст книжки, вказуючи сторінки; зробити для книги обгортку; оформити
обкладинку книги у відповідності до змісту написаного, вказуючи ім’я і прізвище
автора, назву, рік «видання». На другій сторінці записати ім’я і прізвище
художника-оформлювача.
Виступ з
доповідями
Кожен
учень може побувати дослідником, експертом з будь-якої цікавої для нього теми.
Педагог допомагає скласти невелику, але цікаву, змістовну доповідь, з якою
учень виступає перед однокласниками.
Запитання для
педагога
Під час навчально-виховного процесу в учнів можуть
виникати різноманітні запитання, з якими вони звертаються до педагога. Діти
повинні відчувати, з якою відповідальністю і серйозністю вихователь відноситься
до запитання. В одних випадках можна сказати учням, в яких джерелах можна
знайти відповідь на запитання, в інших – записати запитання, пообіцявши
дослідити його і пізніше дати на нього відповідь.
Твори на вільні теми
Учням можна
пропонувати різноманітні теми для написання невеличких творів: «Коли я
виросту…», «Три моїх бажання», «Що мене радує і що засмучує», «Праця в моєму
житті», «Як я себе виховую», «Яким я хочу стати», «Природа в моєму житті», «Як
творити добро?». Можна ці твори збирати в книги «Мої твори», оформляти
стінгазети і т.д.
Розмови з самим собою
Учні заводять
зошити, в яких записують «розмови з собою» - про свої успіхи і невдачі, що
радує, що засмучує, що цікавого відбулося і т.п.
Немає коментарів:
Дописати коментар