пʼятницю, 22 лютого 2013 р.

Конспект інтегрованого уроку з образотворчого мистецтва та Я і Україна у 1 класі.


З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА  З ТЕМИ:
,,Зимовий день”
ТА  ,,Я І УКРАЇНА ’’   З ТЕМИ:
„Якою буває зима?.”
для учнів 1 класу

Галина  Григорівна Тарасенко , учитель початкових класів та образотворчого мистецтва, керівник гуртка ,,Юний художник”, Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А. М. Темника,  смт Чернігівка,   Чернігівський район,   Запорізька область,  вул. Леніна 412. а

Тема:     Малювання композиції ,,Зимовий день”
Мета:   Систематизувати уявлення дітей про зиму (показ презентації на комп’ютері);
          в бесіді про зиму звернути увагу на те, як художники в своїх роботах зображують пейзаж і його елементи;
          поглиблювати поняття про теплу і холодну гаму кольорів;
          вчити учнів передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору і техніки;
          розвивати  у дітей композиційні навички, асоціативно-образне мислення, спостережливість, творчу уяву;
          вміння передавати враження від побаченого;
          розвивати композиційну грамотність (рівномірне заповнення площі листа);
          удосконалювати зорову пам'ять, фантазію, технічні навички роботи з художніми матеріалами;
          виховувати охайність, акуратність, самостійність в роботі, бажання створювати прекрасне навколо себе;
          прививати любов до уроків мистецтва, до природи рідного краю.
 Обладнання: ілюстративний матеріал,  застосування комп’ютера , виставка  книг, ТЗН, показ мультфільму , зразок вчителя.
 Художні матеріали: папір, простий олівець, гумка, пензлики, палітра, гуаш, вода           
Тип: інтегрований урок (образотворче мистецтво, музика,  Я і Україна)

                                                                        «Мистецтво відображає реальне та вічне,
                                                                         а не тимчасове та ілюзорне»(Джинараджаса).

Хід уроку
  І.Пролог
   1.Організація класу. Привітання.
-Добрий день, діти! Подивіться один на одного і посміхніться, щоб ми з посмішкою і гарним настроєм провели сьогоднішній урок.
2. Мотивація навчальної діяльності
-Діти, як гарно у вас сьогодні в класі: білесенькі сніжинки, новорічна ялинка, казкові звірі. Якої пори року це буває? ( взимку )

 Декламування вірша Г. Демченка
          -Снігами вкрилася земля,
           Метелиця гуляє,
           Малює вікна Морозець
           Та носики щипає.
           Природа спить…
           І все навколо
           В димових білих чарах.
           Це – Королева,
           Це – Зима
           Так трудиться на славу. ( Г. Демченко )

  ІІ.Завязка
-Так, діти. Сьогодні до нас на урок завітала Королева – Зима. Якою ви уявляєте зиму? ( опис зими дітьми )
  ІІІ. Розробка
-Зимонька, снігуронька, чарівниця – так гарно називають зиму. Вона з’являється зненацька. Все навколо блищить, переливається, іскриться.

(  Показ презентації )
        
      -От же, зиму не можна назвати безбарвною, ахроматичною. Вона поєднує в собі безліч кольорів. Вам треба їх вміти бачити.
     - Розглянемо палітру пір року. Назвіть кольори зими і складемо палітру пори року зими у вигляді зимового кущика ( діти складають асоціативний кущ разом з учителем ).                              
-         Усі відтінки синього, фіолетового, блакитного, зеленого називаються холодними кольорами.
-         Так, узимку холодно, дує холодний вітер, день стає коротшим. То чи подобається вам зима? Мабуть, ні : незатишно, холодно, за вікном хурделиться, падає сніг. Виходити на вулицю не хочеться. Краще в хаті посидіти.                       
-         Діти, наш знайомий Олівець теж любить зиму. Йому подобається її ще й малювати. І от  сьогодні ми з вами будемо малювати зимовий день.

ІV. Кульмінація
1.    Постановка практичного завдання
-А для роботи казкові герої принесли нам  фарби, кісточки, палітру, воду, графічний олівець, гумку,     а ще – сюрприз.

       2.Поетапне виконання композиції вчителя.

       3.Практична робота

V.Фінал.
      1 .Перевірка виконаних робіт. Аналіз робіт. Виставка кращих малюнків.

     2.Показ мільтфільма із серії  ,,Маша і Ведмідь’’- ,,Следы невиданных зверей’’
   -Діти, чи сподобався вам урок?Що саме?
   -Які труднощі виникали при роботі?

Дякую вам за урок!
Прийміть на прощання
Моє найкраще побажання:
Хай вам сонечко сміється,
І наука хай дається.

   -А за те, що ви гарно працювали, звірята вам дарують паперові сніжинки на згадку.
 VІ. Післядія. ( виставка книг, малюнки  )

Немає коментарів:

Дописати коментар